— Доріан Грей? Це його ім'я? — спитав лорд Генрі, підходячи через кімнату до Голуорда. — Так. Я не збирався називати його тобі. — Але чому? — Просто сам не знаю... Коли хто мені дуже подобається, я ніколи й нікому не називаю його імені. Бо це немовби значить поступитися часткою дорогої тобі людини. Я справді закохався у таємничість. Здається, лише завдяки їй сучасне життя і може бути чудесне чи заманливе для нас. Звичайнісінька річ стає чарівною, скоро тільки ми криємося з нею. Виїжджаючи з Лондона, я ніколи на кажу своїм, куди я їду. Бо якби я сказав — уся насолода пропала б. Напевно, це чудна звичка, але все-таки вона вносить чимало романтичного в життя. Ти, мабуть, тої гадки, що все це страшенні дурниці? — Анітрохи, — відповів лорд Генрі, — анітрохи, любий Безіле... Обидва молодики вийшли в садок і сіли на бамбукову лаву в тіні високого лаврового куща. Сонячні пасма слалися крізь гладке листя, в траві легенько погойдувались білі стокротки. Якусь хвилю обоє сиділи мовчки. Тоді лорд Генрі витягнув годинника. — На жаль, мені вже час іти, Безіле, — тихо промовив він. — Але перше мені б хотілося, щоб ти відповів на те моє запитання. — На яке саме? — запитав художник, не підводячи погляду. — Ти добре знаєш, на яке. — Не знаю, Гаррі. — Гаразд, я тобі нагадаю. Я хочу, щоб ти все ж таки пояснив мені, чому ти відмовився виставити портрет Доріана Грея. Я хочу знати справжні підстави. — Я сказав тобі їх. — Ні, ти лише сказав, що вклав у портрет занадто багато самого себе. Але ж це не серйозно! — Ти розумієш, Гаррі, — Безіл Голуорд подивився йому просто в обличчя, — кожен портрет, намальований з натхненням, — це, власне, портрет художника, а не того, хто йому позував. Натурник — то суто зовнішнє. Маляр на полотні розкриває не його, а скоріше самого себе. Ось через це я й не виставлю цього портрета — я боюся, чи не виказав у ньому секрету власної душі. Лорд Генрі засміявся. — Ну й що ж то за секрет? — Добре, я розповім тобі... — збентежено почав художник.
|