Переглянути всі підручники
<< < 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 > >>

 

терезів занадто різко хилилася в один бік — "золота рівновага" настала лише зі смертю...

Роман Вайльда дає надзвичайно цікавий матеріал для роздумів про пророчу й надлюдську (хоч вона й від людини) силу мистецтва... Найголовніший урок Вайльда — що людина не може загравати ані з мистецтвом, ані з життям. Урок цей і для вайльдів, і для греїв, будь-коли і будь-де сущих...

Романом своїм Вайльд зажив слави доброго стиліста, віртуозного майстра переливати гру думки в дзвінке слово... У мові роману переважає простота і невимушеність викладу — ті висока простота, що йде від препильної уваги до форми, до звукопису слова, до будови фрази...

"Портрет Доріана Грея" — це, власне, і сповідь, і саморозплата. І, мабуть, саме цей дух приреченості, ця щира суб'єктивність надають творові мистецької оригінальності та психологічної достовірності. Твір Вайльда, попри всю свою химерність, підлягає тим самим непорушним законам, що й історія хвороби, тільки викладена не науковими термінами, а мистецькими.

За Р. Доценком

ПОРТРЕТ ДОРІАНА ГРЕЯ

Скорочено

Передмова

Митець — творець прекрасного.

Розкрити себе і втаїти митця — цього прагне мистецтво.

Критик — це той, хто спроможний передати в інший спосіб або в іншому матеріалі своє враження від прекрасного. Найвища, як і найнижча, форма критики — це різновид автобіографії.

Ті, що в прекрасному вбачають бридке, — люди зіпсуті, які, однак, не стали через те привабливі. Це вада. Ті, що в прекрасному здатні добачити прекрасне, — люди культурні. На них є надія.

Але обранцями є ті, для кого прекрасне означає лише одне — Красу.

Немає книг моральних або неморальних. Є книги добре написані або погано написані. Ото й усе.

Ненависть XIX століття до реалізму — це лють Калібана1, що побачив свою подобу в дзеркалі.

1 Образ напівзвіра-напівлюдини в трагедії В. Шекспіра "Буря".

 

Переглянути всі підручники
<< < 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 > >>
Hosted by uCoz